Cristiano da Matta  
 Národnost  Brazilská 
 Datum narození  19. září 1973 
 Místo narození  Belo Horizonte, Brazílie 
 Bydliště  Miami, FL (BRZ) 
 Číslo vozu  6 
 Šasi  Lola 
 Motor  Toyota 
 Sponzoři  Havoline / Toyota / Lola 

 Milníky kariéry  
 Vyhrál 4 po sobě jdoucí události v roce 2002. 
 Vybrán do All Star týmu v roce 2001. 
 V šampionátu jezdců dokončil na, ve své kariéře nejlepším, 5. místě v roce 2001. 
 S příjmem 1,684,000 dolarů vedl tabulku příjmů v roce 2001. 
 Byl mu vyplacen 1 milion dolarů za vítězství v 500 Presented by Toyota v roce 2001. 
 1998 Daytona Indy Lights Champion. 

Sestřih roku 2002

Da Matta prožívá svůj nejlepší rok po 4 sezónách v CART FedEx Championship Series. Vyhrál 4 po sobě jdoucí události (Laguna Seca, Portland, Chicago a Toronto) a zařadil se tak mezi CART FedEx Championship Series šampiony jako Al Unser Jr. a Alex Zanardi, kteří jako jediní jezdci v historii CART vyhráli 4 po sobě následující závody. Celkově doposud dosáhl 5 vítězství v roce 2002. Jeho vedení 526 kol je vrcholem v sérii 2002 a celkem 6x v této sezóně se kvalifikoval na pole position. Po řetězu 3 po sobě jdoucích nedokončení se da Matta vrátil ke svému vítěznému tažení v Elkhart Lake. Bylo to jeho 6. vítězství v sezóně, kterým nabyl největšího počtu vítězství v jedné sezóně od doby, kdy Juan Montoya vyhrál 7x v roce 1999. Od vítězství v Elkhart Lake da Matta vyhrál 2x na stupních vítězů s jedním 2. místem dosaženým v Montrealu a 3. místem dosaženým v Denveru a k 26. září 2002 vede šampionát se 152 body.


  Účast v soutěžích  
1990-1992Závodil v nejrůznějších kart šampionátech ve své rodné Brazílii.
1993Vyhrál Brazilian Formula Ford Championship se 4 vítězstvími a 4 pole positions.
1994Vyhrál Brazilian Formula 3 Championship se 4 vítězstvími a 7 pole positions.
1995Závodil v British Formula 3 Championship, skončil na 8. místě v této sérii s 8 dokončeními v první desítce včetně vítězství.
1996Skončil na 8. místě v European Formula 3000 Championship; zaznamenal nejlepší umístění na 4. místě v Pau ve Francii.
1997 Získal ocenění Dayton Indy Lights Rookie of the Year s týmem Brian Stewart Racing.
 Dosáhl vítězství v Nazarethu, Vancouveru a Laguna Seca.
1998 Připojil se k Tasman Motorsports Group a okamžitě se zaplatil, když vyhrál Dayton Indy Lights Championship. Zajistil si titul již 2 závody před koncem a poté ještě následovalo jeho vítězství ve Vancouveru.
 V každém z jeho vedení v sérii 4 vítězství vedl v každém kole, zahrnující pole position v Nazarethu, Trois-Rivieres a Vancouveru.
 Jeho 3 pole positions také vedly sérii společně s vedením v kole (239) a dokončeními na stupních vítězů (8).
 Dosáhl vedení v šampionátu po svém vítězství v Long Beach v dubnu a již se ho nevzdal.
 Završil svoji 2 letou kariéru v Indy Lights se 7 vítězstvími z 27 startů - s 26% úspěšností - a 13 dokončeními na stupních vítězů.

  Účast v CART  
1999 Nováčkovská sezóna s Arciero-Wells Racing byla ozdobena dokončením na 4. místě v Nazarethu.
 Také dokončil 5. ve Vancouveru - bodoval celkově v 6 z 20 startů.
 Nejlepší stratovní pozice byla z 6. místa v Homesteadu.
 Dokončil na druhém místě ve FedEx Championship Series za Juanem Montoyou v honbě za cenou Jim Trueman Rookie of the Year Award.
 Skončil 18. v FedEx Championship Series.
2000 Vynikající tažení ve druhém jezdcově roce bylo ověnčeno jeho prvním vítězstvím v kariéře na Chicago Motor Speedway na cestě k 10. místu celkově v FedEx Championship Series.
 Triumf v Chicagu byl první v 6-ti leté historii PPI Motorsports.
 Také zaznamenal dokončení na stupních vítězů 3. místem v Clevelandu a 8x se umístil mezi prvními 5 jezdci ze 20 startů.
 Vrcholným výkonem v kvalifikaci bylo 2. místo v Torontu.
 Skončil na 10. místě v FedEx Championship Series.
2001 Třetího roku si jezdec vysloužil první zařazení do CART FedEx Championship Series All-Star Teamu dosažením 3 vítězství a ve své kariéře nejlepšího 5. místa celkově v šampionátu.
 Připojil se k týmu Newman/Haas Racing a vstoupil do i uzavřel sezónu ve velkém stylu. Otevřel ji vítězstvím v úvodním závodě sezóny v Mexiku a uzavřel ji po sobě jdoucími vítězstvími v posledních 2 závodech FedEx Championship Series (Austrálie, California Speedway). Vydělal si 1 milion dolarů za zmíněné vítězství, díky partnerství mezi CART, Marlborem, Toyotou and California Speedway.
 Také zaznamenal dokončení na stupních vítězů v Long Beach (2. místo) a Anglii (3. místo).
 Vedl FedEx Championship Series ve výdělcích s 1,684,000 dolarů.
 Bodoval v 13 ze 20 startů, vždy dokončil mezi prvními 10.
 Vrcholným výkonem v kvalifikaci bylo 3x druhé místo (Mexiko, Portland, California Speedway).
 Bodoval do šampionátu v 4 ze 5 startů na trvalých silničních závodních drahách a v 5 ze 7 dočasných pouličních okruhů.
 Vedl FedEx Championship Series šampionát od prvního podniku (Mexiko) přes 4. podnik (Nazareth); poprvé ve své kariéře vedl závod o titul.
 Ustanovil rekord závodu průměrem 97.511 mph v Austrálii, překonáním předchozí hranice 91.849 mph ustanovenou Dariem Franchitti v roce 1999.
 Skončil na 5. místě v FedEx Championship Series šampionátu se 140 body.