Účast v F3000 | |
|
1997 | Debutový rok pro Arden Motorsport. Tým nasadil jeden vůz pro Christiana Hornera. Během roku tým udělal významné pokroky - sezónu dokončil na bodovaných místech (v první šestici) v posledních 2 závodech. |
1998 | Během zimy 1997 / 1998 se tým rozšířil na dva vozy, přibral belgického jezdce Kurta Mollekense for, aby se zúčastnil útoku na titul v roce 1998. Sezóna začala obzvláště dobře - Mollekens vybojoval 2x 2. místo v Imole a Barceloně. Po 4. podniku šampionátu tým vedl tabulku šampionátu týmů i jezdců. Dojetí na bodech v Monaku a Pau následovaly před rozhodujícími odstoupeními v prostřední části sezóny, kdy tým ztratil možnost bojovat o titul. Mollekens nakonec skončil na 5. místě celkově v šampionátu jezdců a Arden se umístil na 7. místě v šampuonátu týmů. |
1999 | V sezóně 1999 Arden spojil síly se specialistou na motorsport Prodrive a ruským ropným gigantem Lukoil. Během této sezóny se tým výrazně rozrostl a dal si za cíl vybudovat zařízení uvnitř střediska Prodrive v Banbury. Zkušený Marc Goossens se vrátil do F3000 v doprovodu ruského nováčka Victora Maslova. Navzdory obrovskému potenciálu tým zažil strastiplnou sezónu, kdy dokončil s nejlepším výsledkem na 3. místě v Budapešti. |
2000 | Několik klíčových osobností se vyměnilo včetně příchodu renomovaného inženýra F3000 Micka Cooka z BAR společně s testovacím jezdcem BAR Darrenem Manningem. Arden byl označen jako jeden z vedoucích týmů šampionátu. Pole position a 2. místo v Silverstonu společně s 3. místem v Rakousku se staly milníky této sezóny a přispěly k Manningově 8. místu v šampionátu jezdců. Rus Victor Maslov absolvoval s týmem již druhou sezónu a stal se vedoucím ruským jezdcem v evropských soutěžích s několika pozoruhodnými výkony. Tým také expandoval do italského šampionátu F3000, s britským jezdcem Warrenem Hughesem a rusem Maslovem. Následovala fantastická sezóna. 3x 1. místo (Imola, Monza a Enna), 2x 2. místo (Donnington a Misano) a 2x 3. místo (Vallalunga a Misano) vynesly Arden Team k jeho prvnímu titulu v šampionatu. |
2001 | S Manningovými službami, zajištěnými pro rok 2001, se tým stal vyzyvatelem k bitvě o titul v rámci mezinárodního šampionátu F3000. Zimní testování označilo Manninga za jednoho z favoritů a jeho raná forma, zahrnující 2. místo v Imole, potvrdila, že tým má komletní infrastrukturu, aby dosáhl v celkovém hodnocení významných úspěchů. Přesto, navzdory dosaženému 3. nejlepšímu kvalifikačnímu průměru sezóny, se Manningovi nepodařilo proměnit dobré startovací pozice na výsledky tím, že udělal mnoho nevynucených chyb, které ho postupně odsunuly z boje o titul šampionátu. |
2002 | Pro sezónu 2002 je Arden potěšen oznámit podepsání smlouvy s bývalým jezdcem stáje F1 Prost Grand Prix, Tomášem Enge, na čele s kterým se stane vyzyvatelem v boji o titul v šampionátu týmů pro rok 2002. K Tomášovi se připojí švédský nováček v F3000 Bjorn Wirdheim. |